Kentsel Dönüşüm Hukuku

• Kat karşılığı inşaat sözleşmesinin hazırlanması
  • Riskli bina tespit işlemlerine karşı yapılacak hukuki işlemler
  • İmar durumu değişiklikleri sonucunda sözleşmenin revize edilmesi
  • Yönetim planının müteahhit firma ile birlikte hazırlanması işlemleri
  • Sözleşmede yer alan teminatların güvence altına alınması işlemleri
  • Kat karşılığı inşaat sözleşmesinin noter ve tapu dairelerinde tescili işlemleri
  • Müteahhit firmaya tapu devir zamanlarının belirlenmesi ve gerçekleştirilmesi
  • Konsept ve ana proje seçim süreçlerinde gereken hukuki yardımların yapılması
  • Kentsel dönüşüm süreci ile ilgili mevzuata aykırı yapılan kat malikleri kurulu toplantılarında alınan kararların iptali davalarının takibi
  • Riskli yapı tespiti akabinde yıkım ve yeniden inşa sürecini kapsayan dönemde sürecin hukuki takibinin yapılması
  • Mevzuat uyarınca, yıkım ve yeniden inşa işlemlerine muvafakat göstermeyen maliklere ilişkin iş ve işlemlerin takibi
  • Olumsuz oy kullanan maliklere mevzuat uyarınca gönderilmesi gereken ihtarnamelerin hazırlanması
  • Yıkım sürecini engelleyecek şekilde daireyi boşaltmayan kat maliklerine karşı ihtarnamelerin gönderilmesi ve neden oldukları zararlar için diğer kat maliklerince rücu davalarının açılması ve takibi
  • İnşaat şirketi ve apartman yönetimi ile görüşmelerde baz oluşturacak inşaat/yatırım hukuki ve teknik sözleşmelerinin hazırlanması
  • Maliklere yapılacak taşınma ve kira yardımı gibi süreçlerde hukuki destek sağlanması
  • Kaba inşaat sürerken müteahhidin sözleşmeye uymasının sağlanması için hukuki yardımda bulunulması ve gerekli işlemlerin yapılması
  • Binanın iskanın alınması sürecinde müteahhidin sözleşmeye uyması konusunda hukuki yardımda bulunulması